vive-hand
etapa1

ETAPA 1
Achiziția și instalarea
echipamentelor hardware și a
licențelor software

Această etapă cuprinde activitățile:

  • 0. Semnarea contractului de finanțare
  • 1. Inițierea proiectului
  • 1.1 Organizarea echipei de proiect, definirea metodologiei de lucru în cadrul proiectului
  • 2. Informare și publicitate
  • 2.1 Realizare elemente de identitate vizuală conform ghidului (sigle, link-uri, etichete)
  • 2.2 Publicarea anunțului privind începerea proiectului
  • 2.3 Promovarea pe scară largă a rezultatelor proiectului obținute în etapa de cercetare industrială (conferințe și publicări de articole)
  • 2.4 Gestionarea activităților de promovare, informare și publicitate
  • 2.5 Publicarea anunțului privind finalizarea proiectului
  • 2.6 Realizare panou de informare
  • 3. Activități de pregătire și realizare a achizițiilor pentru produse și servicii
  • 3.1 Pregătirea și derularea procedurilor de selectare a furnizorilor în vederea achiziționării produselor hardware/software, a serviciilor de informare și publicitate, achiziție pagină web, a abonării la baze de date și la biblioteci de specialitate, precum și a altor materiale necesare derulării proiectului, inclusiv semnarea contractelor
  • 4. Instalarea și recepția echipamentelor hardware (TIC) și a licențelor software aferente acestora, recepția paginii web

Etapa 1 a fost finalizată, achiziționându-se echipamentele hardware și licențele listate mai jos:

Echipamente hardware:

Nr. crt. Denumirea produselor UM Cantitate
1 Dispozitiv portabil pentru Realitate virtuală tip Head Mounted Display – Oculus Rift Buc. 4
2 Dispozitiv portabil pentru Realitate virtuală tip Head Mounted Display – HTC Vive Buc. 3
3 Consolă Jocuri cu dispozitiv tip Kinect și accesorii – Xbox One cu Kinect Buc. 2
4 Televizor Smart LED Ultra HD 3D, min. 139 cm diagonală Buc. 2
5 Dispozitiv portabil pentru Realitate Augmentată – Microsoft Hololens Buc. 3
6 Stația grafică modelare și animație 3D – HP Z840 Workstation Buc. 1
7 Dispozitiv de control prin gesturi pentru VR – Manus VR Glove Buc. 5
8 Laptop (Mobile workstation) – HP ZBook 15u G3 Buc. 3
9 Dispozitiv de scanare 3D a obiectelor, tip HP Sprot – HP Sprout Pro Buc. 1
10 Monitor 3D stereoscopic – HP Zvr 23.6 inch Buc. 1
11 Platforma de filmare și fotografie aeriană cu stabilizare pe 3 axe (tip dronă) – DJI INSPIRE 1 PRO cu cameră Zenmuse X5 Buc. 1
12 Cameră foto pentru fotografierea imaginilor panoramate, tip GoPro 4 Hero 4 și stativ de prindere profesional pentru panoramare, tip GoPro Hero 5 Black Edition + stativ Epic Pro Buc. 1

Software specializat:

Nr. crt. Denumirea produselor
13 Software specializat pentru modelare, vizualizare și animație 3D – Autodesk 3ds Max 2018
14 Suită de software specializată în creare și editare grafică vectorială și raster, montaj și animație video – Adobe Creative Cloud all Apps
15 Software de procesare fotometrică a imaginilor digitale și generare 3D a coordonatelor în spațiu – Agisoft PhotoScan
16 Platformă software pentru generarea conținutului 3D interactiv – Unity 3D Professional
abstract-stanga
abstract-dreapta
casca-vive
etapa2

ETAPA 2
Realizarea modelului de
laborator al aplicaţiei cadru
(framework)

Această etapă este în desfășurare și cuprinde activitățile:

  • 5.1 Analiza cerințelor și identificarea soluțiilor pentru implementarea modelului de laborator
  • 5.2 Cercetare privind metodologia și gradul de reutilizare a elementelor vizuale și interactive, în cazul folosirii aplicației-cadru VR-AR în ciclul de producție
  • 5.3 Crearea și parametrizarea componentelor-concept interactive 3D ale aplicației-cadru și simularea funcționării acestora în cadrul unui studiu de caz
  • 5.4 Realizarea modelului bibliotecii VRILA (Virtual Reality Interactive Learning Activities)
  • 5.5 Crearea componentei de procesare și gestionare a datelor
etapa3

ETAPA 3
Asamblarea modelului
conceptual și punerea în aplicare a
framework-ului

Etapa finală a proiectului va cuprinde activităţile principale:

  • 6.6 Asamblarea modelului conceptual al aplicației-cadru și simularea folosirii framework-ului în cadrul unui studiu de caz.
  • Această subactivitate va constitui obiectul unei cercetări industriale ce intenționează a stabili condițiile tehnice, funcționale și procedurale prin care componentele unitare, conceptualizate separat, pot fi asamblate într-un sistem funcțional, rezultând astfel raportul de cercetare integrat, ce va conține metodologia de execuție și asamblare a aplicației finale.
    Cercetarea va defini de asemenea metodologia de utilizare a aplicației EduVR-Apps și metoda de producție a acesteia.
    Raport de cercetare - A6.1.1 Cercetare privind starea actuală a tehnologiei de Realitate Virtuală sau Augmentată pentru identificarea soluțiilor necesare pentru realizarea aplicației-cadru (framework)
  • 7 Punerea în aplicare a framework-ului
  • Această activitate va constitui o inovare de proces și are ca scop punerea în aplicare a metodelor de producție stabilite anterior, în scopul realizării produsului EduVR-Apps.
  • 7.1 Generarea componentelor interactive 3D și integrarea bibliotecii VRILA
  • 7.2 Integrarea componentei de procesare și gestionare a datelor